قال الامام شیخ الائمه جعفر صادق (علیه صلوات و سلام) :


کبوتر خوانا را در خانه هایتان نگهداری کنید زیرا این حیوان قاتلین امام حسین (علیه السّلام) را لعنت میکند.


امام صادق (علیه السلام) :

خدا قاتل حسین علیه السّلام را لعنت کند، بندهای نیست که آب نوشیده و حسین علیه السّلام را یاد نموده و کشندهاش را

لعنت کند مگر آنکه خداوند منّان صد هزار حسنه برای او منظور میکند و صد هزار گناه از او محو کرده و صد هزار درجه مقامش

را بالا برده و گویا صد هزار بنده آزاد کرده و روز قیامت حق تعالی او را با قلبی آرام و مطمئن محشورش میکند.


حضرت علی بن الحسین صلوات اللّه علیهما مدت بیست یا چهل سال بر پدرشان گریستند و طعام و غذائی نبود که در مقابل

حضرت بگذارند مگر آنکه حضرتش بیاد امام حسین علیه السّلام گریه میکردند تا جایی که غلام حضرت محضر مبارکش عرض

نمود:

فدایت شوم ای پسر رسول خدا میترسم که شما هلاک شوید.

حضرت فرمودند:

إِنَّما أَشْکُوا بَثِّی وَ حُزْنِی إِلَی اللّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللّهِ ما لا تَعْلَمُونَ .

تنها درد دل و غم خود را با خدا گویم و از لطف و کرم بیاندازه او چیزی دانم که شما نمیدانید. سپس فرمودند:

هیچ گاه محل کشته شدن فرزندان فاطمه علیها السّلام را بیاد نمیآورم مگر آنکه حزن و غصه حلقوم من را میفشارد.


امیر الموءمنین علیه السّلام به حضرت حسین علیه السّلام نظر نموده پس فرمودند:

ای اشک هر موءمنی.

حضرت حسین علیه السّلام عرض نمود:

ای پدر من اشگ هر موءمنی هستم؟

امیر الموءمنین علیه السّلام فرمود:

بلی پسرم.


محضر ابو عبد اللّه علیه السّلام در مدینه عرض کردم: قبور شهداء کجاست؟

حضرت فرمودند:

آیا افضل و برترین شهداء نزد شما نیست؟ قسم به کسی که جانم در دست او است اطراف آن حضرت چهار هزار فرشته که جملگی ژولیده و اندوهگین و گرفته میباشند حضور داشته و پیوسته تا روز قیامت برای آن حضرت گریه میکنند.


اسماعیلی که حق تعالی در کتاب عزیزش در باره او فرموده:

وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ إِسْماعِیلَ إِنَّهُ کانَ صادِقَ الْوَعْدِ وَ کانَ رَسُولًا.

اسماعیل بن ابراهیم علیهما السّلام نبوده بلکه مقصود از وی پیامبری از پیامبران عظام بوده که حق تعالی وی را به طرف قومش

مبعوث داشت قومش او را گرفته و پوست سر و صورتش را کندند پس فرشتهای از جانب حق تبارک و تعالی نزدش آمد، عرضه

داشت:

خداوند متعال من را به سوی تو فرستاده و امر کرده که به تو عرض کنم هر چه میخواهی از او بخواه.

او فرمود:

من خواستارم که آنچه به حضرت حسین علیه السّلام از بلا و محنت میرسد پیرو آن حضرت بوده و به من نیز آنها متوجه گردد.


محضر مبارک حضرت ابی جعفر علیه السّلام عرضه داشتم: چه میفرمائید در باره کسی که با خوف و هراس پدر شما را زیارت
کند؟
حضرت فرمودند:
در روزی که فزع اکبر است حقتعالی او را أمان دهد و فرشتگان به وی بشارت داده و به او میگویند: مترس و محزون مباش امروز
روزی است که تو در آن رستگار میشوی.


حضرت ابو عبد اللّه علیه السّلام فرمودند:

به من گزارش شده گروهی به قصد زیارت قبر حضرت حسین بن علی علیهما السّلام حرکت کرده و با خود سفرههائی را برداشته اند که در آنها شیرینیجات و حلواها و امثال اینها را گذاشته اند،
ایشان اگر به زیارت قبور محبوبهایشان روند امثال این گونه از اشیاء
را با خود حمل نمیکنند.

منبع: کامل الزیارات