قال الله تبارک و تعالی :

« قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ. »

به راستی که مومنان رستگار شدند.(مومنون 1)



پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند :

« قولوا لااله الا الله تفلحوا.»

بگویید نیست خدایی جز الله تا رستگار شوید.( بحار الانوار ج 18 ص 202)



قال علی ابن موسی الرضا علیه السلام :

« کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی. بشروطها و انا من شروطها.»

کلمه لا اله الا الله حصن و قلعه خداست که هرکس به آن وارد شود از عذاب ایمن است به شرط و شروطی که ولایت من از شرایط ورود به آن قلعه است.

( بحارالانوار، ج 49، ص 123، ح 4. از عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 135)



حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام از آباء گرامیش از رسول خدا از جبرئیل از میکائیل از اسرافیل از لوح از قلم نقل فرموده که خدای تعالی می فرماید:

« ولایة علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی.»

ولایت علی ابن ابیطالب حصن و قلعه منست که هرکس به آن وارد شود از عذاب من در امان خواهد بود.

( بحارالانوار ج 39 ص 246، باب 87 ، عیون اخبارالرضا ج 2 باب 38 )



پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند :

« ولایة علی بن ابی طالب ولایة الله و حبه عبادة الله و اتباعه فریضة الله و اولیاؤه اولیاء الله و اعداؤه اعداء الله و حربه حرب الله و سلمه سلم الله عزوجل.»

ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام همان ولایت خداست، دوست داشتن او عبادت خداست، پیروی کردن او واجب الهی است و دوستان او دوستان خدا و دشمنان او دشمنان خدایند، جنگ با او، جنگ با خدا و صلح با او، صلح با خدای متعال است.

( امالی صدوق ص 32)